Good morning!

God morgon, vilken underbar morgon!
Soligt igen! Kan inte bli bättre! :)

Nyss ätit frukost och kollar på Presidentens tal om hur dom ska lösa Amerikas ekonomi, faktiskt ganska intressant. Obama lät några få reportar fråga frågor som han besvarade, självklart valde han ut vilka som fick fråga, och när han bad den sista reportern (stavning??!) att fråga sin fråga så var den stackars mannen helt oförberedd och såg alldeles chockad ut att presidenten frågade honom, så han stakade sig igenom sin fråga..stackarn! Men förstå va nervigt att prata med presidenten inför hela landet. Coolt däremot :)

I alla fall..

Igår var jag som sagt inne heeeela dagen, det regnade jättemycket! Så jag kollade upp massa saker att göra här omkring och hitta en del, så vi får se vad som händer. Kollade även runt på massa sidor och letade efter svenskar som bor här i närheten. Kanske hittar någon, vore kul :) Alltid skönt att ha någon att prata svenska med när man är utomlands en lång tid.

Jag körde bil igår också, första gången sen jag kom hit! wohoo! Jag måste ju skaffa körkort, så nu ska jag börja köra lite så jag snappar upp alla regler, det är inga svårigheter direkt jämfört med att ta körkort i Sverige. Men lite annorlunda är de ju. Det suger ju lite att behöva ta körkort igen efter att man har kämpat sig igenom det i Sverige för några år sedan..men men, bara att göra de :)

Kan en katt bli deprimerad? Någon som vet?
Våran ena katt, som älskar Kevin över allt annat, blev superglad när vi flyttade hit och Kevin var tillbaka i bilden. Det var ju helg ganska direkt när jag kom hit så Kevin var med hela tiden, men nu när han jobbar så har Oreo blivit konstig och går runt och mjauar och fräser åt Ninja (våran andra katt) så fort han får förbi Oreo. Förstår ingenting..Dom har alltid vara bästa kompisar och gulliga mot varandra. hmm..

Idag är det soligt och fint ute så idag ska jag ta mig ut och vandra lite och hitta den där lilla sjön och butikerna. Kevin kommer hem på lunchen idag så jag går nog efter det.
Just nu sitter jag och väntar på att telefonen ska ringa, jag ska ha telefondejt med min vän Carro :) Mysigt!

Nu är förresten allt bokat och planerat inför våran stora dag när vi ska gifta oss :) Känns skönt att de är klart! Jag berättar mer om det senare.

Hoppas ni alla mår toppen!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Carro

Körkort här borta är hur lätt som helst :P lycka till =)

Kul att se att du e tillbax in the states btw!

2011-10-07 @ 19:31:40
URL: http://carolinewood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0